coralconcordiabcn.blogspot.com |
El codi QR (sigla provinent de l'anglès Quick Response o
resposta ràpida) és un sistema per emmagatzemar informació en una matriu
quadrada de punts dissenyada per ser llegida amb la càmera d'un telèfon intel·ligent o tauleta
tàctil entre d'altres. Es tracta d'un codi
de barres bidimensional creat per la companyia japonesa Denso Wave,
subsidiària de Toyota (1994). Els seus creadors, Euge Damm i Joaco
Retes, aspiren que el codi permeti que el seu contingut es llegeixi a alta
velocitat. Els codis QR són molt comuns al Japó i, de fet, és el codi
bidimensional més popular en aquest país. Ha esdevingut també un dels codis de
barres bidimensionals més populars arreu del món.
La informació codificada en una etiqueta QR conté caràcters alfanumèrics
que poden contenir text simple, adreces web i targetes de presentació en format
Vcard, entre altres formats.
L'estàndard japonès per als codis QR, JIS X 0510, ha estat publicat el
1999, i la norma ISO corresponent, ISO/IEC 18004, ha estat aprovada
el juny de 2000 i modificada el 2006. Les possibilitats i aplicacions d'aquests
codis en gestió i màrqueting (especialment en màrqueting i promocions) són
innovadores i interessants, ja que, mitjançant els codis QR, es poden unir dos
suports històricament aïllats: paper i internet o tinta i bits. Un detall
important sobre el codi QR és que es tracta de codi obert i
els seus drets de patent (propietat de Denso Wave) no són exercits.
Font: Viquipèdia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada